onsdag 19 november 2014

Uppgift - romanläsning

Jag har läst era förslag kring vad vi ska göra med boken! Vi kommer att dela upp romanen i delar och ni kommer att få datum då ni ska ha läst till ett visst ställe i boken. Vid de lektionerna kommer ni att få olika typer av uppgifter. Dessa uppgifter kommer att vara både muntliga och skriftliga och kommer tillsammans att utgöra grund för bedömningen av romanen. Ni kommer att få en hel del lektionstid på er till att läsa romanen, men ni kommer att behöva läsa en del hemma också.

Dessa kunskapskrav kommer att vara i fokus

Eleven kan förstå huvudsakligt innehåll och uppfatta tydliga detaljer i tydligt formulerad skriven engelska, i olika genrer. Eleven visar sin förståelse genom att översiktligt redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med godtagbart resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.

Eleven kan förstå huvudsakligt innehåll och uppfatta väsentliga detaljer i tydligt formulerad skriven engelska, i olika genrer. Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med tillfredsställande resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.

Eleven kan förstå såväl helhet som detaljer i tydligt formulerad skriven engelska, i olika genrer. Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat och nyanserat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med gott resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.

Läsplan

26/11: 1-76 (S. Alexie), 1-133 (E. Cline)
3/12: 77-149 (S. Alexie), 134-248 (E. Cline)
10/12: Novels should be finished

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar