söndag 8 februari 2015

Talarlistor - det engelska talet

På onsdagen håller följande personer sina tal:

Micaela, Franc, Kent, Amar, Andrea, Ludvig, Lucas, Rima, Markus, Hannes, Andreas

På torsdagen håller följande personer sina tal:

Adrian, Ahmed, Ali, Oliver, Cajsa, Kevin, Gustav, Isa, Pontus, Klara, Emil

Uppgiften finns här. Dubbelkolla att ni följer instruktionerna

Om att byta taltid - Om man kommer överens med sin talkompis (den man har samma tal som) om att byta dag med varandra är det okej förutsatt att man meddelar mig innan och att båda är med på det. Annars är inga andra byten tillåtna.

Om att inte dyka upp - Om ni inte gör era tal på den avsatta tiden kan jag inte garantera att ni får göra dem någon annan gång.

Stödord - På morgonen samma dag som talen är kommer jag att skriva ut era stödord. De måste alltså finnas i er engelskmapp och vara tydligt markerade med en överskrift eller i ett eget dokument. Stödorden ska likna de ni använt innan med begränsat ordantal och de ska vara i punktform. Om man vill använda talkort går det bra och då tar man med sig dem till taltillfället och visar för mig.

Glöm inte att lägg in bilden i en power point (bara bilden inget annat) för bilden ska ju finnas på skärmen under talet.

Den lektionen man inte ska närvara vid ska användas till att göra läxan i Actively Learn (minst en text).

Jag kommer inte att filma talen den här gången. Om ni verkligen skulle vilja att jag gör det för säkerhets skull, säg då till mig. Jag filmar bara om ni ber mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar