tisdag 3 februari 2015

Morgondagen engelska

Jag måste vabba i morgon. Jag ska också se över min röst och mitt humör, och odla lite tålamod.

På torsdag kommer jag att förhöra en del av er på källkritik, dvs. ni måste motivera hur ni har gjort en källkritisk analys av någon av de källor ni använt till uppgiften (talet ni ska hålla i nästa vecka)

Jag kommer att förhöra följande: Andy, Emil, Isa, Klara, Pontus, Lucas, Amar, Adrian och Kevin
Detta är de personer jag saknar underlag på eller inte hann förbereda när ni höll era argumenterande tal.

Ni andra ska göra sakerna nedan. Jag har gett respons på de som antecknat någon slags stödord och lagt i mappen. Läs responsen.

När det gäller punkt 2 (Actively Learn) har endast en person använt detta. Ni har haft gott om tid till att förbereda talen, så ni bör hinna göra minst en text till i nästa vecka. Detta är läxa.

Sedan i fredags ligger det också respons i era matriser och feedbackdokumenthistorieromanuppgiften. Läs den.

På tisdag publicerar jag talarlista här på bloggen, dvs. vilken grupp som ska hålla tal vilken dag.

1. Planering för talet på engelska lämnas in!

Så här stod det i planeringen för talet:







Den här strukturen, samt källor skulle alltså varit inlämnad (i engelskmappen) igår. Om ni inte har gjort den måste den färdigställas idag.

2. Om du har gjort båda dessa läxor ska du:

Arbeta i Actively Learn

Texterna kommer ungefär i denna ordning när det gäller svårighetsgrad

Swedes Fighting for ISIS
Hawaii Volcano
Macy's Thanksgiving Parade
Malala
Too Much of a Good Thing
Zora Neale Hurston
Scottish referendum
Robert E. Lee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar