torsdag 11 februari 2016

Om du inte har E på allt på Shannon-Weaver:
- repetera sidorna i boken 12-15
- träna på begreppen i begreppslistan

Var beredd på att ANTECKNA på yrkesmentorslektionen i morgon. Nästa vecka kommer du att få läxförhör på det du missat. Läxförhöret kommer att innehålla följande frågor:

1. Beskriv yrkesmentorns kommunikation och interaktion
2. Förklara och ge exempel på hur yrkesmentorns sätt att kommunicera och interagera påverkar ert lärande under lektionen
3. Utifrån det du har beskrivit, vilka slutsatser kan du dra om yrkesmentorns sätt att kommunicera?

I dina svar ska du använda de begrepp som står på listan jag sammanställt.

Om du inte har E på allt på kroppsspråk:
- repetera bilden av zonerna
- träna på begreppen i begreppslistan

Var beredd på att ANTECKNA på yrkesmentorslektionen i morgon. Nästa vecka kommer du att få läxförhör på det du missat. Läxförhöret kommer att innehålla följande frågor:

1. Beskriv yrkesmentorns kommunikation och interaktion
2. Förklara och ge exempel på hur yrkesmentorns sätt att kommunicera och interagera påverkar ert lärande under lektionen
3. Utifrån det du har beskrivit, vilka slutsatser kan du dra om yrkesmentorns sätt att kommunicera?

I dina svar ska du använda de begrepp som står på listan jag sammanställt.

Om du har minst E på Shannon-Weaver och kroppsspråk:

Utgå från Tuckmans modell (s. 65-66 i boken) och gör en analys av en grupp du själv tillhör (klassen, kompisgäng, sportlag). Skriv din analys i din loggbok för kommunikation.

Om du inte har din bok får du googla Tuckmans modell och utgå från en bra källa du hittar. I så fall måste du inkludera länken till din källa i din analys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar